Saturday, September 6, 2008

RAMADHAN - SUMBANGAN

Persatuan telah menganjurkan Hari Sumbangan Derma bulan Ramadhan pada hari ini, bermula jam 9.00 pagi, bertempat di rumah Pengerusi, Pn. Hjh. Rahimah Ahmad. AJK telah mengumpulkan seramai 92 orang anak yatim / miskin dan 47 orang ibu tunggal untuk menerima sumbangan pada kali ini. Majlis juga diserikan dengan kehadiran YBhg. Puan Seri Datuk Hjh. Zabedah (Pengerusi LKPI Negeri), YBhg. Datin Hjh. Hasiah (Pengerusi WI Daerah Melaka Tengah) dan Pn. Hjh. Hamimah Abd. Jalil (Setiausaha Kehormat LKPI Negeri), Juga turut hadir YBhg. Ustaz Imam Hj. Mohammad Sharif dan isteri dari Makkah.

Majlis dimulakan dengan bacaan tahlil dan doa selamat serta bacaan beberapa ayat Al-Quran oleh Imam Mohammad. Diikuti dengan penyampaian sumbangan. Kanak-kanak menerima sepasang kain baju raya sumbangan Pn. Hjh. Patmah & keluarga, RM30 dari Tabung Persatuan, ayam goreng kentucky, buah dan air minum sumbangan orang-orang perseorangan. Ibu tunggal menerima baju dari Pn. Hjh. Patmah, beras fidyah sumbangan penderma-penderma dan RM 50.

AJK LKPI Melaka Tengah bergambar kenang-kenangan bersama tetamu.

Diucapkan ribuan terima kasih khasnya kepada AJK LKPI Melaka Tengah, AJK WI Taman Kenanga dan mereka yang telah menyumbang menjayakan majlis yang mulia ini.

Imam Mohammad turut membantu mengedarkan sumbangan.

Isteri Imam juga membantu.

No comments: