Saturday, November 10, 2007

WALKATHON






Hari ini berlangsungnya WALKATHON yang sekian lama dirancang. Sepanjang lebih kurang 3 bulan yang lalu AJK sibuk mengedarkan kad-kad WALKATHON mengumpul sumbangan untuk Tabung Anak Yatim/Miskin dan Ibu-ibu Tunggal. Pelbagai rintangan telah dilalui dan akhirnya pada pagi-pagi hari Sabtu ini tibalah masa yang ditunggu-tunggu. AJK diarahkan oleh Pengerusi membawa 2 orang ibu tunggal setiap seorang juga mendapatkan sumbangan sebuah hamper. Mungkin oleh kerana masa yang kurang sesuai atau mungkin kerana pagi ini hujan, maka tidak ramai ibu tunggal yang dapat hadir. Namun demikian, AJK telah berjaya mengumpulkan banyak hamper sehingga memenuh 2 meja banquet yang panjang. Terima kasih kepada AJK yang telah berusaha bersunguh-sungguh.

Lebih kurang 50 orang peserta hadir. Semua peserta dihadiahkan sehelai T-shirt warna hijau pucuk pisang sumbangan daripada YBhg. Datuk Hj. Ghafar Bin Ibrahim, seorang ahli korporate yang terkenal di Melaka. Acara dimulakan dengan senaman pagi oleh SU. Sesudah itu semua yang hadir dijamu dengan minuman air kopi / teh panas serta 2 kueh. Setelah berehat sebentar, SU membaca doa mohon restu dan perlindungan daripada Allah supaya WALKATHON kali ini berjalan dengan lancar. peserta di bahagikan kepada 4 kumpulan - ibu-ibu tunggal, anak-anak yatim dari KAYFAZ, umur 40 tahun ke atas dan 40 tahun ke bawah. YBhg. Puan Seri Datin Wira Hjh. Halijah melepaskan peserta-peserta. SU turut serta berjalan tetapi bertugas menjaga keselamatan peserta, juga mengambil gambar. SU akhir sekali sampai ke garisan penamat .... taklah terima hadiah. Tapi SU kagum dengan seorang warga emas, Pn. Rokiah Tambychik namanya, dengan berkain batik dengan susah payah berjalan, ingin juga menyertai peserta yang lain. malangnya hanya suku perjalanan sahaja, jadi SU pun arahkan beliau naik ambulan yang mengekori di belakang. Beliau dapat hadiah khas daripada SU kerana menyahut cabaran.

Sementara menunggu VVIP tiba, SU anjurkan tarian Poco-poco dan joget lambak. Seronok mereka menari di atas gelanggang badminton itu.... wanita melepaskan geram ... ae..wah.... Maka dengan penyampaian hadiah dan cenderamata serta bungkusan snek kepada peserta-peserta, maka berakhirlah WALKATHON. Syukur semua berjalan dengan baik .... Terima kasih kepada rakan-rakan AJK yang bertungkus lumus menjayakan WALKATHON ini dan yang menyediakan hamper-hamper. Juga kepada pihak Polis Tengkera, PBSM dan bapak-bapak Rukun Tetangga Taman Kenanga kerana membantu mengawal keselamatan dan kebajikan kami. Terima kasih daun keladi ...

No comments: